יו"ר הכנסת: "שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית"

    איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת: "שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית"

    התגובותבקרב נבחרי הציבור להחלטה השערורייתית לביטול חוק יסוד ע"י בג"ץ | בן גביר: "בית המשפט אומר לכנסת ישראל לכבות את האור על משכן הכנסת. בשביל מה צריך בכלל מחוקקים?"

    גנץ ןלוין במליאה צילום: דוברות הכנסת
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר הפסקת אש משני הצדדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה הפוליטית והמשפטית רק החלה היום (ראשון) לאחר החלטת בג"ץ בהרכב של 9 שופטים בראשות הנשיאה לבטל חוק יסוד להעברת תקציב המדינה המכונה "פשרת האוזר" בו תמכו רוב סיעות הבית ורוב גדול של חברי כנסת נבחרי הציבור במסגרת הפשרות הפוליטיות בממשלה.

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בתגובה על פסיקת בג"צ באשר לחוק יסוד משק המדינה: "החלטת בג"צ להוציא התראת בטלות לחוק יסוד היא החלטה משוללת כל סמכות ומזעזעת. אנו עדים לאירוע מטורף כאשר קומץ של שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית".

    יו"ר הכסת הבהיר כי אין להחלטה בסיס חוקי, "מדובר בהחלטה נעדרת כל תוקף, בהיותה מנוגדת לעקרונות הבסיסיים ביותר של ריבונות העם, הפרדת הרשויות ושלטון החוק. אעמוד במלוא העוצמה אל מול הנסיון לבטל את הדמוקרטיה ואגן על מעמדה ועל סמכותה של הכנסת".

    שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד כתבה על פסיקת בג"ץ: "פשרת האוזר" היא קומבינה שלא הייתה צריכה לבוא לעולם, ועדיין בית המשפט חרג מסמכותו, בפסיקה מקוממת, המהווה צעד נוסף בהפיכה שיפוטית".

    עוד הוסיפה, "ושוב, החלוקה בין דעות השופטים בפסק הדין לא מפתיעה ומעידה כאלף עדים על הצורך בהמשך מינוי שופטים שמרנים שישמרו על עקרון הפרדת הרשויות".

    מתנועת "אם תרצו" נמסר: "כל השנים היינו בתנועת "אם תרצו" נגד חקיקת פסקת התגברות מתוך הבנה ברורה שבג"ץ יראה בכך הכשרה לפסול חוקים. היות והוא ממילא פוסל כל חוק ועכשיו חותר לחנך את הציבור שבסמכותו לפסול גם חוקי יסוד, אין ברירה אלא להתחיל בחקיקת פסקת התגברות. זאת בכדי להעניק להעניק לנבחרי העם כלים להתגבר על המהפכה ולהתחיל לחוקק חוקים משמעותיים לבלימת ההפיכה השיפוטית והשבת מנגנון הפרדת הרשויות".

    בתגובה לפסיקת בג"צ מוסר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "‏בית המשפט אומר לכנסת ישראל לכבות את האור על משכן הכנסת. בשביל מה צריך בכלל מחוקקים? לצערי תחילת המהפכה של אהרון ברק הגיעה היום לשיאה בפסק דין אקטביסטי, שמעביר למעשה את הכח האמיתי לידי בית המשפט העליון".

    עוד מסר ח"כ בן גביר: "דווקא כעת הגיע הזמן לבצע רפורמה משפטית ובעיקר לפעול לשינוי הוועדה לבחירת שופטים – כל הפוליטיקאים שיגיבו היום עד כמה ההחלטה חמורה, אך לא ייתנו ידם לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים שותפים לפסיקה. אני מצפה מכל סיעות הימין להצטרף לקידום הרפורמה במערכת המשפט".



    0 תגובות